TUBORG ...gør livet lidt grønnere
TUBORG ...gør noget ved musikken
TUBORG ...gør noget for sporten

At TUBORG gør noget for sporten, kan vi i hvért fald skrive under på, da vores fire nyeste borde alle er skænket af TUBORGFONDET. Det samme gælder alle vores bander.

  • TUBORG ...gør noget for sporten

    Mange århusianske idrætsklubber kan skrive under på, at Tuborg virkelig støtter idrætten. Således også bordtennisklubben RBC Aarhus.
    Ikke mindst farvemæssigt er RBC Aarhus og Tuborg som skabt for hinanden. RBC Aarhus’ klubfarve har altid været grøn, hvilket blandt andet kan ses på det grønne logo og de grønne spilletrøjer. Samspillet med Grøn Tuborg, Grøn Koncert og ”Tuborg gør livet lidt grønnere” er til at få øje på.
    I år er det tredje gang, at RBC modtager støtte fra TUBORGFONDET. Denne gang lyder donationen på 18.000 kroner, som allerede er blevet brugt på to nye bordtennisborde med tilhørende bander samt spilletrøjer.
    På billedet ses Tuborgs konsulent, Erik Skovgaard, i færd med at overrække checken med de 18.000 kroner til formanden for RBC Aarhus, Bjørn Wenzel.

  • TUBORG-manden - den tørstige mand

    Den 13. juli 1875 kom TUBORG-øllet i handelen (den Grønne Tuborg, som vi kender den i dag, kom 1. maj 1880). I forbindelse med 25 års jubilæet udskrev bryggeriet en plakatkonkurrence. Opgaven lød på en "dekorativ reklameplakat" samt en øletiket. Det måtte have været en populær konkurrence, for førstepræmien var på 10.000 kroner. Hvor meget ville det ikke have været i dag?
    Vinderen blev maleren J. F. Willumsen, men det var maleren Erik Henningsens forslag, som Tuborgs direktør ville bruge i markedsføringen. Den blev meget populær og bliver stadig set som hovedværket fra ølplakatens gennembrudstid.
    Herren er tydeligvis på afveje. Han er langt ude på landet, men er hverken bonde eller arbejdsmand. Han ser ud som en mand, som godt kan lide en kold øl, og det ser ud som om, han har et stort behov for en kold - en typisk dansk! Man får sympati, da det ikke ser ud som om, han får behovet tilfredsstillet umiddelbart.
    Som reklame er den sublim. Den er underspillet, produktet er totalt fraværende, og man fortæller selv historien færdig i sit hovede.